dinsdag 8 september 2009

Island of Adventures






Vanmorgen waren we al op tijd bij het nieuwste park van Universal; Island of Adventures. Suzanne en Daniel gingen niet mee. Om half 10 was het al 29graden dus best erg warm. Bij de ingang was het druk (daar waar alle auto's samen komen om te parkeren) parkeren kost trouwens 12 dollar.
Toen wij bij het park aankwamen bleek dat mijn flexticket zijn barcode was kwijtgeraakt, geen probleem even naar gastenservice en hup een nieuw ticket wordt er geprint. Eerlijk is eerlijk wat een mooi park, suzanne en daniel hadden het al gezegd maar Universal valt hierbij toch (vind ik zelf) een beetje in het niet. Yvo en femke gingen als eerste snel in de incredible hulk coaster, 5 minuten wachttijd! Daarna gingen pieter en yvo in de 3d achtbaan van Spiderman, volgens Yvo de beste die hij hier in Orlando heeft meegemaakt. De muziek in dit gebied is trouwens erg heftig en enorm hard. Pieter had de smaak ook te pakken van de 8-banen en toen de heren langs RipSaw Falls liepen en de bootjes naar beneden zagen schieten moesten ze hier natuurlijk ook in. Natuurlijk was een flink nat pak het gevolg. Voor 5 dollar kun je je trouwens laten droogblazen. Tijn heeft het vandaag niet zo naar zijn zin. Hij is erg mopperig maar dat mag ook best hoor als je 2 jaar bent. Wij richting het gedeelte van Jurassic park, in Los Angeles ben ik zelf hier in geweest dat was toen ook erg mooi, ook hier maar een wachttijd van 5 minuten dus femke, yvo en pieter hup naar de rit. Wat ook erg mooi is, is de beplanting in deze parken. Tuinieren met kijkers kijkt zijn ogen uit! Omdat het erg warm aan het worden was zijn wij naar het gedeelte gelopen voor Tijn.... Seuss Landing... Eerst moet ik even kwijt dat in 2010 er een nieuwe attractie bijkomt het kasteel van Harry Potter! maaike dit is ook leuk voor jou. In Seuss landing mag Tijn overal in. Hij is groot genoeg dat is in andere parken wel anders. Wij zijn met z'n alle in een trolley gegaan: hoog in de lucht. Het manneke keek zijn ogen uit. Maar in de attractie Cat in the Had, waar ik veel last kreeg van mijn evenwichtstoring begon hij te huilen aan het eind... Had hij er genoeg van?? kortom omstreeks 12.30 uur hup naar huis. Yvo stelde voor om in het park te lunchen maar omdat hij (Tijn) toch duidelijk aangaf dat hij zijn slaapje nodig had bedacht ik dat Suzanne en Daniel nog wel thuis zouden zijn dus lekker iets halen bij Taco bell.
De Taco bell zit aan de 27 waar ons vakantiepark ook aan zit. De dame aan het loket en ik konden elkaar niet helemaal verstaan maar na een paar minuten hadden wij toch wat we wilde hebben. Bij thuiskomst waren S&D helaas weg. Tijn lag inmiddels in diepe slaap vanuit de auto snel in zijn bedje gelegd.
Om dit moment zitten femke, yvo en pieter in het zwembad. Heb ik het terras schoongespoten tja ik kan moeilijk stil zitten.
O ja bij thuiskomst hadden de kids het alarm op de achterdeur gezet. dat kwwam omdat ik vanmorgen iemand bij de buren had zien rondsluipen.

Femke en Yvo hebben besloten om niet naar Disney te gaan. De kaartjes voor 1 dag zijn prijzig. Tja als je uit Engeland komt krijg je flinke reductie maar wij Kaaskoppen moeten de normale prijs betalen. Je kunt trouwens ook kaartjes kopen die van iemand anders zijn geweest maar waar nog een paar dagen entree op zit. Bij de entree moet je dan zeggen dat je telkens problemen hebt met vingerprint. Ik ben hier niet zo voor je betaald voor 2 dagen 120 dollar en stel dat er bij Disney erg streng wordt gecontroleerd.. zou je dan je kaartje en geld kwijt zijn? Maar ook de reactie van Tijn in veel parken. Hij leeft op bij de dieren(Buschgarden en Seaworld) trouwens de dieren van madagascar bij Universal vond hij ook geweldig. Femke denkt dat Tijn volgend jaar meer zal genieten van Disney.

Berichtje voor mijn buurvrouw G. lekker uitrusten hoor! Ik ga morgen eens shoppen voor de kleine meid

2 opmerkingen:

  1. Hallo, ik lees jullie verhalen altijd met veel plezier, zo kom ik zeker de dagen wel door, ik doe zeker rustig aan, leuk dat jullie eraan denken. Geniet van jullie vakantie, dan geniet ik hier ook zeker.

    Groetjes Eric en Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Familie
    Ik zie dat jullie erg genieten zoals het natuurlijk ook moet in zo'n vakantie. Harry Potter ben ik inderdaad fan van,maar om daarvoor naar Amerika te gaan weet ik nog niet hoor. Voorlopig kijk ik gewoon met jullie mee en misschien zet je nog een foto van Zweinstein op jullie site. Mooie nagels dames trouwens. Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen