vrijdag 18 september 2009

maandag 14 september weer naar huis

Zo vanmorgen was iedereen redelijk vroeg wakker de koffer waren gisteren al gepakt. Suzanne en Femke hadden ieder nog een geweldige reistas gekocht bij jawel de Wal-mart. Zou Jack ons bij de ingang missen? Femke had ook nog van die zakken gekocht die je met de stofzuiger vacuum moet zuigen nog meer in de koffer haha.
Het huis moest nog even opgeruimd worden (eerlijk is eerlijk er was niet veel rommel).
Iedereen was druk bezig behalve Daniel die vierde in zijn eentje nog even de laatste dag vakantie!
Om half 10 wilde wij wegrijden omdat wij om ongeveer half 11 de auto's moesten inleveren. Natuurlijk waren wij nu wel gewend aan het verkeer en wisten wij de weg naar het vliegveld te vinden (wij hadden immers onze auto omgeruild).
Aangekomen ging alles snel maar omdat wij zoveel koffers hadden 11 stuks is een kruier toch wel heel erg handig. De man liep heerlijk met ons mee naar de incheckbalie en dat voor maar 20 dollar tip. Suzanne zou alles regelen dat is toch een beetje een regelneef. Omdat het paspoort van Daniel uit Portugal komt moesten wij allemaal extra gecheckt worden.....! Alles was goed maar nee in plaats van 11 koffers had onze Suus er maar 10 ingecheckt dus weer alles opnieuw... wat was ik blij dat wij op tijd waren gegaan.
Dan door de veiligheidspoortjes, onze pistolen hadden wij thuis gelaten wat kon er mis gaan en tenslotte wilde wij het land weer uit;-). Ik had van de pakjes drinken de rietjes afgehaald en deze onder in mijn tas tegen de rand aan gestopt... drank kwam dus gewoon door de controle. Femke had voor Tijn drie flesjes melk gemaakt die moesten dus wel gecheckt worden met een bepaald staafje.. zou het dan toch geen gif zijn hihihi.
Maar om een lang verhaal kort te maken het was snel allemaal achter de rug.
Maar lieve mensen wat een mooi en schoon vliegveld is Orlando en zo rustig... bijna overal ligt er vloerbedekking op de grond en nergens zie je kauwgom plekjes.
Omdat wij lekker tijd genoeg hadden hebben wij daar nog een fruitsalade gegeten.. Suzanne een vette hamburger haha.
Onze vlucht naar Washington ging super snel.
Daar aangekomen geen gezeur over koffer etc. nog even een korte wandeling gemaakt en wie komen wij daar tegen ja hoor ze zijn het echt barrack en Michele nu waren ze gelukkig erg geduldig en mocht ik met ze op de foto... altijd leuk voor het nageslacht.
De kinderen hadden dit maal allemaal stoelen bij elkaar dus iedereen tevreden.
Het vliegverkeer was erg druk en wij hebben met onze boeing 767 of was het nu een 737 ik weet het niet toch even in de wachtrij moeten staan.
Tijdens de vlucht naar Nederland heb ik heerlijk naar een film van Sandra Bullock zitten kijken de Proposal... super leuk. Tijn mocht van Femke niet naar ons toe die kleine man moest gaan slapen.
Om 7 uur Nederlandse tijd kwam schiphol in een dikke wolken deken inzicht. oeps waar was de zon en de temperatuur boven de 30 graden... niet hier dat had ik al snel in de gaten.

Onze koffer kwamen snel... Suzanne en Daniel namen snel afscheid en daar stonden wij nog met z'n 5-en. Femke, Yvo en Tijn liepen mee naar buiten (ik met een trui aan en Pieter met een shirt mt korte mouwen in de regen 12 graden. Het was voorbij! Onze vakantei zat erop.
Het wachten was op de bus die ons naar onze auto zou brengen.
Het Nederlandse verkeer had ook last van het slechte weer meer dan 280 kilometer filé... hier mochten wij ook meteen weer van genieten. Om ongeveer half 11 ging de sleutel in de voordeur.
Ook in huis was het erg koud.... Ik ben eigenlijk meteen naar bed gegaan heb tot ongeveer 1 uur geslapen en toen maar even ons ding gedaan. Natuurlijk naar papa en mama die had ik ook al weer 17 dagen niet gezien.
Effe naar de bieb en morgen weer werken.
Ik moet zeggen Exit-reizen heeft goed werk geleverd: de vluchten waren prima geregeld de auto was helemaal top.
Via D-reizen een vakantiewoning gehuurd deze was ook top.
Kortom een vakantie waar wij zeker op terug kijken